ברכות חמות!!! החלטת לפתוח עסק חדש ולהיכנס למעגל העצמאות והמנהיגות. שניה אחרי, אנו בטוחים שמחשבות רבות מעסיקות אותך עוד בטרם התחלת לפעול ולכן, אנו רוצים לתת לך מספר כלים בסייסים אשר יאפשרו לך לבחון רגע לפני את האפשרויות העומדות בפניך בדרך לפתיחת עסק חדש.

נקודה חשובה לפני שמתחילים, תיידע, תסביר ותשתף את התא המשפחתי שלך בהחלטה על פתיחת העסק החדש על מנת שכל הנפשות הפעולות (בעיקר בן/בת הזוג) יהיו מודעות לכל ההשלכות הכלכליות והרגשיות שכן, תמיכה לאורך זמן מהבית היא כדור ההרגעה הטוב ביותר בדרך להשגת מטרותיך המקצועיות.

 אז כדאי שנתחיל…

 1. יכולות אישיות:

כשכיר, מה שבעיקר עניין את מנהליך היה מקצועיותך ויעילותך אך כעצמאי, ישנם כישורים כלליים וייחודיים אותם יש לקחת בחשבון בבואך לפתוח עסק חדש, כגון: יכולת ניהול, יכולת שיווק ופרסום, ידע כלכלי בסיסי, כוח רצון, משמעת עצמית, עמידה בלחצים, יחסי אנוש מעולים ועוד.

 2. תוכנית עסקית:

כן כן, לא להילחץ, תישאר איתנו! אנו יודעים שצמד המילים האלה נראה מאיים ובלתי אפשרי ומרגיש כמנת חלקם הבלעדית של אותם עסקים גדולים וחברות ענק. אז זהו שממש לא, תוכנית עסקית היא בעצם הכלי הבסיסי הראשוני לתכנון נכון של עסקך. אנו לא באים ומבקשים ממך לבנות תוכנית עסקית אשר תכלול נוסחאות וחישובים כלכליים ומורכבים שתכין אותך למגורים בחלל אלא ליצור תוכנית אשר תתאים לאופי הפעילות של עסקך בכמה שלבים פשוטים ובסיסיים:

  1. סיפור קצר –  רשום לפניך סיפור קצר וענייני על חזון העסק, אופיו, מטרותיו, המוצרים / השירותים שיספק / יעניק, יעדים וכל מה שעולה בדעתך אבל בקצרה.
  2. קהל היעד שלך – שב שניה ותחשוב לאיזה קהל יעד אתה בעצם פונה, כלומר מי אתה רוצה שיבוא וירכוש ממך את המוצר או השירות אותו אתה מתכוון להציע, לדוגמה: האם קהל היעד שלך הוא המגזר העסקי או הפרטי? האם קהל היעד שלך הוא בוגרים או ילדים?
  3. ניתוח שוק – תלמד עד כמה שאפשר אודות גודל הענף, גודל התחרות, ביקוש למוצר או לשירות וכל דבר נוסף אשר אתה מוצא לנכון שיכול לגרום לך להבין את המצב נכון להיום.
  4. אסטרטגיית השיווק – כבר בשלב התכנון שווה להשקיע מחשבה בעניין הפרסום והשיווק: באילו מדיות פרסום תבחר (גוגל, פייסבוק, שלטי חוצות, הרמת טלפונים לקהל היעד שלנו ועוד), מהו תקציב הפרסום החודשי העומד לרשותך ועוד.
  5. תחזית פיננסית – למרות הקושי שבדבר, נסה ליצור דוח רווח והפסד חזוי לחודשים ולרבעונים הראשונים ובעיקר לשנים הראשונות בצורה ריאלית ככל האפשר (הכנסות, הוצאות קבועות ומשתנות כגון: שכירות, מיסים עירוניים, חשמל, פרסום וכל הוצאה רלוונטית אחרת).

 3. רכישות ראשונית לעסק:

רגע לפני שאתה קונה כל דבר אפשרי לעסק שלך, תעצור ותחשוב בדיוק מה אתה צריך על מנת שלא תיקלע לבעיות תקציביות עוד בתחילת דרכך עקב רכישות פזיזות ולא מושכלות שביצעת. תחילה ערוך רשימה מדויקת של הפריטים החשובים ביותר לפתיחת העסק והתנהלותו השוטפת ולא מעבר לצד העלויות של אותם פריטים.

 4. הפקת לקחים שוטפת:

מלבד המכירות, ההוצאות, הרכישות השונות, הלקוחות והספקים שלך חשוב שאחת לחודש או רבעון ובאופן קבוע תעצור רגע ותפיק לקחים מהתקופה הקודמת ותיבחן בצורה מעמיקה את ההתנהלות השוטפת בעסק, את ההכנסות והעלויות, את שיטות המכירות, כמות הלקוחות וכל דבר אחר אשר יוכל לקרב אותך צעד נוסף בדרך להתייעלות עסקית וכלכלית וכמובן להצלחה!

 לסיכום,

אין ספק שקבלת ההחלטה על פתיחת עסק כשלעצמה הינה החלטה לא פשוטה אך יחד עם רצון, נחישות, אמונה וסבלנות רבה תגיעו למפתח ההצלחה! הרי בסופו של דבר, הכל תלוי בך!

 

אנו מעניקים מענה מקיף ומקצועי בפתיחת עסק חדש תוך בחירת צורת ההתאגדות המתאימה ביותר עבורך ולכן, תרגיש בנוח לפנות אלינו היות ומטרתנו: להדריך אותך ולייעץ לך בצורה מקצועית ונעימה בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה ביותר עבורך!  לחץ כאן ונסייע לך בכך>> 

 

דילוג לתוכן